Obyčejné citrusy na unavený organismus

Citrusy jsou plné vitaminů a minerálních látek. Ty pochopitelně každý z nás potřebuje pro správný chod organismu. Moc citrusů využívají také sportovci. Před sportovním výkonem se totiž doporučuje sníst dužninu z celého citronu. Sportovec je pak odolnější a výkonnější.
Pokud však zrovna nemáte před sebou půlmaraton nebo se nechystáte na sportovní výkon, můžete využít méně drastickou metodu, jak do sebe vitamíny, které citrusy obsahují, dostat.

Zkuste například jeden z našich receptů:

Citrusový šejk

  • 1 pomeranč, 1 citron/limeta, 1 grep, cca 3 dcl vody

Štávu z ovoce smíchejte s vodou a vypijte. Pokud chcete vše provádět jako zdravotně-očistnou kůru, pijte tento nápoj třikrát denně po dobu jednoho týdne.

 

Krvavé smoothie

  • Maliny, hroznové víno, plátek ananasu, limetu, vodu

Připravené ovoce rozmixujte společně s vodou a užívejte skvělý nápoj.

 

Mandarinkovo – jogurtové smoothie

  • 2 mandarinky, 1 grep, 100 g bílého jogurtu, 1deci mléka

Ovoce opět rozmixujeme společně s jogurtem a mlékem. Přidat můžete lístky máty.

 

Cistrusové smoothie s chia

  • 1 citron, 1 pomeranč, 1 banán, 1 lžíčka chia semínek a 1 lžíčka goji

Připravené ingredience rozmixujeme a dle chuti přidáme vodu nebo mléko.

 

Víte, že…

  • Citrusy stimulují, i když jsou obsažené v krému, parfému nebo sprchovém gelu
  • Šťáva je lepší z citronu, který namočíte na pár minut do horké vody
  • Když houby zakápnete citronem, budou stravitelnější
  • Proti otokům nohou pomůže voda s citrusy